CirkusMania
CirkusMania är en årligt återkommande cirkusfestival och ett programsamarbete mellan ett 30-tal scener i 14 kommuner. Hemsidan ska reflektera en lekfullhet och samtidigt vara ett nav i information och kommunikation innan och under festivalen.
Föreställningar, scener och biljettlänkar – allt packat med inspiration och information!
Yellowee, tillsammans Johan Björnsrud på Dejome (UX/UI), fick uppdraget att ta fram en webbplats för cirkusfestivalen CirkusMania. Webbplatsens mål är att förmedla lekfullhet, nyfikenhet och inspiration, samtidigt som den informerar och säljer biljetter.
Cirkusmania.se vann silver i kategori ”Sajter som marknadsför besöksmål och evenemang”
Titta in i CirkusManias värld!
Vi använde telefonernas gyroskop för att skapa en känsla av djup och att se in i webbplatsen.
Föreställningssida
Föreställningarna är en egen sidtyp i administrationsgränssnittet. Det underlättar utvecklingsarbetet men framförallt så underlättar det administrationen.
Tvåspråkig
Målgruppen är internationell och därför finns webbplatsen även på engelska. Genom smarta plugin går det att översätta även komplicerad terminologi.
Behöver ni hjälp med er webb?
Kontakta oss så kan vi se vad vi kan hjälpa till med.